Правілы паводзін

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі

«Замостская сярэдняя школа»

 1. Агульныя палажэнні

1.1. Сапраўдныя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі «Замостская сярэдняя школа", іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2. Правілы ўсталёўваюць навучальны распарадак для навучэнцаў, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзінаў у будынку, на тэрыторыі ўстановы, а таксама на пазаўрочных, пазакласных мерапрыемствах з удзелам навучэнцаў.

1.3. Мэты Правілаў:

- стварэнне спрыяльнай рабочай абстаноўкі, неабходнай для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу;

- забеспячэнне паспяховага засваення вучнямі адукацыйных праграм;

- выхаванне павагі да асобы, яе правах;

- удасканаленне культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.4. Дысцыпліна ва ўстанове падтрымліваецца на аснове павагі чалавечай годнасці ўсіх суб'ектаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, законных прадстаўнікоў вучняў). Прымяненне метадаў фізічнага і псіхалагічнага гвалту ў установе недапушчальна.

2.Асноўныя абавязкі навучэнцаў

2.1. Навучэнцы абавязаны:

- выконваць Статут установы адукацыі, рашэнні педагагічнага савета, дадзеныя Правілы, інструкцыі па ахове працы, правілы пажарнай бяспекі, выконваць патрабаванні кіраўніцтва і педагогаў у мэтах забеспячэння бяспекі адукацыйнага працэсу;

- наведваць заняткі ў прызначанае для гэтага час і не прапускаць навучальныя заняткі, іншыя формы адукацыйнага працэсу без паважнай прычыны. У выпадку пропуску навучэнец ўяўляе класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы або заява бацькоў (асоб, якiя iх замяняюць) аб прычыне адсутнасці;

- знаходзіцца ў установе на працягу навучальнага часу, прадугледжанага раскладам. Пакідаць ўстанова ў вызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара (дырэктара, намеснікаў дырэктара);

- удзельнічаць у самаабслугоўванні і грамадска карыснай працы;

- вырашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна, на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам поглядаў удзельнікаў спрэчкі. Калі такое немагчыма - звяртацца па дапамогу да класнаму кіраўніку, да спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, да кіраўніцтва ўстановы;

- берагчы маёмасць ўстановы, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца як да свайго, так і да чужога маёмасці;

- сачыць за сваім знешнім выглядам, прытрымлівацца дзелавога стылю ў адзенні.

2.2. забараняецца:

- прыносіць ва ўстанову і на яго тэрыторыю агнястрэльную зброю любога віду, газавае зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэм для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, лёгкаўзгаральныя рэчывы, аэразольныя балончыкі з рэчывамі раздражняльнага дзеяння, халодная зброя, колючыя, якія сякуць, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары і муляжы), хімічна і атрутныя рэчывы, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы, прыналежнасці для азартных гульняў;

- курыць у будынку, на тэрыторыі ўстановы і ў іншых грамадскіх месцах;

- выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку;

- прыходзіць ва ўстанову у бруднай, мятай вопратцы, непрыстойна кароткай або адкрытай адзежы, адкрыта дэманстраваць прыналежнасць да розных субкультур, якім бы там ні было рэлігійным плыням і г.д .;

3. Асноўныя правы навучэнцаў

3.1. Навучэнцы маюць права на:

- атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

- ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

- карыстанне падручнікамі і навучальнымі дапаможнікамі;

- канікулы;

- атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

- бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы;

- атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў ўстановы;

- заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўнай, культурна-масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці, а таксама ў іншых адукацыйных мерапрыемствах;

- удзел у кіраванні установы;

- удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, аглядах, фестывалях, выставах, канферэнцыях, семінарах і ў іншых адукацыйных мерапрыемствах, у спартыўна-масавай, грамадскай, даследчай, інавацыйнай дзейнасці;

- азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй ўстановы;

- удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

- iншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы.

4.Прыход і адыход навучэнцаў

4.1. Прыходзіць варта за 10-15 хвілін да пачатку вучэбных заняткаў, мець ахайны выгляд і акуратную прычоску.

4.2. Неабходна мець з сабой дзённік (асноўны дакумент навучэнца) і ўсе неабходныя для навучальных заняткаў прыналежнасці.

4.3. Навучэнцы штодня карыстаюцца гардэробам, пакідаючы ў ім верхнюю вопратку. Забаронена пакідаць у гардэробе мабільныя тэлефоны, ключы, грошы і іншыя каштоўныя рэчы.

4.4. Перад пачаткам навучальных заняткаў навучэнцы павінны зрахавацца з раскладам і прыбыць да кабінета да званка.

4.5. Пасля заканчэння вучэбных заняткаў, класных гадзін, факультатыўных заняткаў, фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых, культурна-масавых мерапрыемстваў трэба забраць адзенне з гардэроба, акуратна апрануцца і пакінуць ўстанова, выконваючы правілы ветлівасці.

4.6. Пасля заканчэння заняткаў неабходна перамяшчацца па школьнай тэрыторыі толькі па тратуарную дарожку, не граць у снежкі, не лазіць на плот, ня смеціць. Забараняецца хадзіць па газонах, клумбы, ламаць дрэвы, у зімовы час - не лазіць па гурбах.

5. Паводзіны вучняў на вучэбных занятках

5.1. Навучэнцы займаюць свае месцы ў кабінеце так, як гэта ўсталёўвае класны кіраўнік або настаўнік па прадмеце, з улікам псіхафізічных асаблівасцей вучняў і іх здароўя.

5.2. Кожны настаўнік вызначае спецыфічныя правілы пры правядзенні заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Гэтыя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі, навучэнцамі ў дадзенага настаўніка.

5.3. Перад пачаткам навучальнага заняткі навучэнцы павінны падрыхтаваць сваё працоўнае месца і ўсё неабходнае для працы ў класе.

5.4. У выпадку спазнення на вучэбны занятак навучэнец павінен пастукацца ў дзверы кабінета, зайсці, прывітацца з настаўнікам, папрасіць прабачэння за спазненне і папрасіць дазволу сесці на месца.

5.5. Час вучэбных заняткаў павінна выкарыстоўвацца толькі для навучальных мэтаў. Нельга шумець, адцягвацца самому і адцягваць іншых староннімі гутаркамі, гульнямі і іншымі яны не адносяцца да навучальнага занятку справамі.

  1. Патрабаванні да выкарыстання сродкаў мабільнай сувязі падчас вучэбных заняткаў і перапынках паміж імі

7.1. Забараняецца карыстацца сродкамі мабільнай сувязі і іншымі прыладамі, яны не адносяцца да адукацыйнага працэсу. Варта адключыць і прыбраць усе тэхнічныя прылады (плэеры, навушнікі, планшэты, гульнявыя прыстаўкі і інш.), Адключыць мабільны тэлефон і прыбраць яго ў партфель. У выпадку парушэння дадзенага правілы настаўнік мае права выключыць тэхнічнае прылада на час навучальнага заняткі. Пры неаднаразовым парушэнні гэтых патрабаванняў прылада вяртаецца толькі ў прысутнасці законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.

7.2.Разрешено прымяненне сродкаў мабільнай сувязі на вучэбных заняткаў для счытвання QR -код ў навучальных дапаможніках з дазволу настаўніка.

7.3.На перапынках паміж навучальнымі заняткамі ставіць мабільны тэлефон у рэжым вібравыклік або на мінімальную гучнасць сігналу выкліку.

7.4. Карыстацца тэлефонам ва ўстанове адукацыі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні, карыстацца Bluetooth, інтэрнэтам і іншымі паслугамі) навучэнцам дазволена паміж заняткамі і мерапрыемствамі толькі для аператыўнай сувязі з бацькамі ці асобамі, іх замяняюць, і толькі ў выпадках, апраўданую і неадкладнай неабходнасці.

8.Паводзіны навучэнцаў на перапынку

8.1. Навучэнцы абавязаны выкарыстоўваць час перапынку (перамены) для адпачынку.

8.2. Пры руху па калідорах, праходах неабходна прытрымлівацца правага боку.

8.3. Пры руху па лесвіцах варта прытрымлівацца усходаў спуску і пад'ёму.

8.4. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

- шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

- штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых праблем;

- ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас любых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.

Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

9.Паводзіны вучняў у сталовай

9.1. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай, гучна не размаўляюць.

9.2. Паважліва ставяцца да работнікаў сталовай.

9.3. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд пасля ежы.

10.Паводзіны вучняў у час правядзення пазаўрочных, пазакласных мерапрыемстваў

10.1. Варта строга выконваць усе ўказанні кіраўніка групы пры правядзенні масавых мерапрыемстваў, пазбягаць любых дзеянняў, якія могуць быць небяспечныя для ўласнага жыцця і для навакольных.

10.2. Вучні павінны выконваць дысцыпліну, прытрымлівацца ўстаноўленых маршрутах руху, заставацца ў размяшчэнні групы, калі гэта вызначана кіраўніком групы.

10.3. Неабходна строга выконваць правілы асабістай гігіены, своечасова паведамляць кіраўніку групы пра пагаршэнне здароўя або траўмы.

10.4. Вучні павінны паважаць мясцовыя традыцыі, беражліва ставіцца да прыроды, помнікаў гісторыі і культуры, да асабістаму і групавым маёмасці.

10.5. Забараняецца ўжываць адкрыты агонь (паходні, свечкі, феерверкі, хлапушкі, вогнішчы і інш.), Ладзіць светлавыя эфекты з ужываннем хімічных, піратэхнічных і іншых сродкаў, здольных выклікаць узгаранне.

11.Дзжурства навучэнцаў па ўстанове адукацыі

11.1. Дзяжурства ажыццяўляецца навучэнцамі 8 - 11 класаў.

11.2. У абавязкі дзяжурнага па школе ўваходзіць: сачыць за парадкам на замацаваным за ім участку; аказваць дапамогу ў арганізацыйных момантах педагагічным работнікам ці адміністрацыі.

11.3. Дзяжурны не мае права прымяняць фізічную сілу пры спыненні парушэнняў з боку вучняў.

12.Дысцыплінарная адказнасць навучэнцаў

12.1. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, вiнаватая (наўмыснае ці па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы ў выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці):

- спазнення або няяўкі без паважных прычын на навучальныя заняткі;

- парушэнні дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;

- невыканання без паважных прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;

- абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

- распаўсюду інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

- псуты будынка, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці ўстановы;

- невыканання (парушэнні) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі;

- распіцця алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужывання наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных, курыльных сумесяў і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на іншай тэрыторыі ўстановы альбо з'яўлення ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

- курэння (спажывання) тытунёвых вырабаў у будынку і на іншай тэрыторыі ўстановы;

- іншых супрацьпраўных дзеянняў (бяздзейнасці).

12.2. За здзяйсненне навучэнцамі дысцыплінарнай правіны усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

12.3. Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца навучэнец, які дасягнуў да моманту здзяйснення дысцыплінарнай правіны ўзросту чатырнаццаці гадоў.

12.4. Да вучню, які здзейсніў дысцыплінарны правіну і якая не дасягнула да моманту яго здзяйснення ўзросту, з якога настае дысцыплінарная адказнасць, могуць прымяняцца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце, на савеце па прафiлактыцы безнагляднасцi i правапарушэнняў непаўналетніх і іншыя меры педагагічнага ўздзеяння, якія не супярэчаць заканадаўству).

12.5. У выпадку нанясення шкоды маёмасці ўстановы, законныя прадстаўнікі вучня абавязаны яго пакрыць.

13. Заключныя палажэнні

13.1. Правілы дзейнічаюць на ўсёй тэрыторыі дзяржаўнай установы адукацыі «Замостская сярэдняя школа» і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў установы.

13.2. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы, вывешваюцца ў установе на бачным месцы для агульнага азнаямлення.