ЗАЦВЕРДЖАНА
Загад дырэктара школы
12.10.2023 № 225
Парадак правядзення першага этапа
адкрытага фестывалю малодшых школьнікаў
“Я – даследчык”
- Агульныя палажэнні
1.1. Адкрыты фестываль малодшых школьнікаў “Я – даследчык” (далей - фестываль) праводзіцца з мэтай развіцця інтэлектуальна-творчага патэнцыялу дзяцей малодшага школьнага ўзросту.
1.2. Асноўнымі задачамі фестывалю з’яўляюцца:
выяўленне дзяцей малодшага школьнага ўзросту, якія праяўляюць даследчую актыўнасць і рэалізуюць яе ва ўласных творчых прадуктах;
садзейнічанне развіццю даследчых уменняў і пазнавальных матываў, якія прымушаюць дзяцей малодшага школьнага ўзросту да практычнага пазнання навакольнага свету і прадуктыўнага ўзаемадзеяння з дарослымі і аднагодкамі;
удасканаленне ўменняў дзяцей малодшага школьнага ўзросту ўстанаўліваць прычынна-выніковыя ўзаемасувязі, фармуляваць найпростыя вывады, праяўляць ацэначныя адносіны да навакольнага свету;
стварэнне ўмоў для прафесійнага ўдасканалення педагагічных работнікаў, выяўлення і распаўсюджвання вопыту работы па развіцці даследчых уменняў вучняў першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
1.3. Арганізатарамі першага этапа фестывалю з’яўляецца кіраўніцтва ДУА “Замосцкая сярэдняя школа”.
1.4. Фестываль праводзіцца па намінацыях:
«Матэматыка, фізіка, інфарматыка, тэхніка, робататэхніка»,
“Жывая прырода”,
“Нежывая прырода”,
“Гуманітарныя веды”.
1.5. Да ўдзелу ў фестывалі запрашаюцца навучэнцы 1–4 класаў.
1.6. Для арганізацыі і правядзення першага этапа фестывалю фарміруецца арганізацыйны камітэт (далей - аргкамітэт).
Склад аргкамітэта вызначаецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.
Аргкамітэт:
ажыццяўляе кіраўніцтва падрыхтоўкай і правядзеннем першага этапа фестывалю;
узгадняе форму, час і месца правядзення фестывалю;
вызначае тэрміны падачы заявак на ўдзел;
вызначае склад удзельнікаў;
распрацоўвае і зацвярджае праграму правядзення;
вызначае склад журы;
узнагароджвае ўдзельнікаў фестывалю;
вырашае іншыя пытанні, якія ўзнікаюць у ходзе падрыхтоўкі і правядзення адпаведнага этапа фестывалю.
1.7. Для ацэнкі даследчых работ, падвядзення вынікаў і вызначэння пераможцаў фарміруецца склад журы з ліку кваліфікаваных спецыялістаў у канкрэтнай прадметнай галіне. Журы па кожнай намінацыі фарміруецца ў складзе не менш як трох чалавек. Журы ўзначальвае старшыня.
1.8. Журы:
ацэньвае даследчыя работы дзяцей малодшага школьнага ўзросту ў адпаведнасці з крытэрыямі (дадатак 3, 4);
вызначае пераможцаў і ўносіць у аргкамітэт прапановы па іх узнагароджанні;
афармляе пратаколы рашэнняў журы.
1.9. Рашэнні журы прымаюцца на пасяджэннях шляхам адкрытага галасавання і афармляюцца пратаколамі. Журы мае права прымаць рашэнне, калі на пасяджэнні прысутнічае не менш як 2/3 зацверджанага складу. Рашэнне лічыцца прынятым, калі за яго прагаласавала больш за палову прысутных на пасяджэнні членаў журы.
- 2. Умовы правядзення фестывалю
2.1. Першы этап праводзіцца ва ўстанове адукацыі да 4 снежня 2023 года.
2.2. Для ўдзелу ў першым этапе фестывалю неабходна падаць у аргкамітэт не пазней за 1 снежня 2023 года наступныя матэрыялы:
папяровы варыянт заяўкі (дадатак 1);
даследчую працу з указаннем кіраўніка (дадаткі 4,5,6).
2.3. На падставе прадстаўленых матэрыялаў журы падводзіць вынікі згодна з крытэрыямі (дадатак 3,4) і вызначае пераможцаў не пазней за 4 снежня студзеня 2023 года.
2.4. Па выніках фестывалю пераможцы ўзнагароджваюцца дыпломамі.
- Патрабаванні да работ даследчага характару і ўдзельнікаў фестывалю
3.1. Да ўдзелу ў фестывалі дапускаюцца індывідуальныя і калектыўныя даследчыя работы названай тэматычнай накіраванасці, выкананыя пад кіраўніцтвам законных прадстаўнікоў дзіцяці і (або) педагагічных работнікаў. Адным аўтарам (аўтарскім калектывам) можа прадстаўляцца толькі адна даследчая праца.
3.2. Прадстаўленыя даследчыя работы павінны адпавядаць патрабаванням (дадаткі 4,5,6).
Дадатак1
да Парадку правядзення адкрытага фестывалю
“Я – даследчык”
Заяўка на ўдзел
(школьны этап фестываля)
Прозвішча, імя, імя па бацьку ўдзельніка |
Узрост удзельніка, клас |
Тэма работы |
Прозвішча, імя, імя па бацьку кіраўніка |
Намінацыя |
|
|
|
|
|
Настаўнік _________ __________________________
Дадатак 2
да Парадку правядзення адкрытага фестывалю
“Я – даследчык”
Крытэрыі ацэнкі даследчай работы дзіцяці
Крытэрый ацэнкі |
Ацэнка ў балах |
Усяго |
||
0 балаў |
1 бал |
2 балы |
||
1. Тэма даследчай работы |
Тэма не адпавядае прадстаўленай намінацыі і не адрозніваецца арыгінальнасцю |
Тэма адпавядае прадстаўленай намінацыі, але не адрозніваецца арыгінальнасцю (паўтараецца) |
Тэма адпавядае прадстаўленай намінацыі, адрозніваецца арыгінальнасцю (непадобнасцю), адлюстроўвае даследчую праблему |
|
2. Абгрунтаванне выбару даследчай праблемы |
Дзіцячая матывацыя выбару даследчай праблемы адсутнічае і (або) зададзена дарослым |
Даследчая праблема адпавядае ўзроставым пазнавальным інтарэсам дзіцяці, але актуальная для дарослага |
Даследчая праблема адпавядае узроставым пазнавальным інтарэсам і ініцыяваная самім дзіцем (праблема мае сэнс і значнасць для самога дзіцяці) |
|
3. Наяўнасць даследчага кампанента у працы |
Рашэнне даследчай праблемы падмяняецца мастацкай творчасцю, сацыяльна значнай дзейнасцю, зборам і пералікам фактаў |
Праца ўяўляе сабой апісанне выкананых даследчых дзеянняў (абследаванне прадметаў), не накіраваных на вырашэнне заяўленай праблемы |
Даследчая праблема вырашаецца у працэсе пацверджання і абвяржэння вылучаных здагадак; праведзены аналіз, параўнанне, абагульненне, вылучэнне якасцей і ўласцівасцей вывучаемага прадмета; устанаўліваюцца прычынна-выніковыя сувязі |
|
4. Узгодненасць мэты, зместу і вынікаў даследавання |
Наяўнасць супярэчлівасці паміж мэтай, зместам і вынікамі даследавання |
Мэта рэалізуецца ў змесце працы, але атрыманыя вынікі не адлюстроўваюць яе дасягненне або змест працы і вынікі даследавання не адпавядаюць мэты |
Змест працы прадстаўлена лагічна, структуравана, забяспечвае дасягненне мэты, вынікі даследавання (высновы) узгоднены з мэтай |
|
5. Метады даследавання |
Парушэнне умоў бяспекі правядзення даследавання дзіцем |
Аднастайнасць метадаў даследавання, выкарыстанне метадаў, якія не адпавядаюць вырашэнню пастаўленай праблемы |
Варыятыўнае выкарыстанне бяспечных, адэкватных узросту дзіцяці, мэтазгодных заяўленай праблеме метадаў даследаванні |
|
6. Рэзультаты даследавання |
Адсутнічае апісанне рэзультатыўнасці даследчай працы, прыведзены фармальныя высновы |
Вынікі даследавання апісаны, але высновы не з’яўляюцца лагічнымі, не адлюстроўваюць сувязі і адносіны вывучаемых аб’ектаў і з’яў |
Апісаны атрыманыя вынікі рашэння даследчай праблемы, зроблены лагічныя высновы, якія пацвярджаюцца наяўнасцю прадуктаў дзіцячай даследчай дзейнасці (схемы, дзённікі назіранняў, малюнкі і інш.) |
|
Усяго |
|
Дадатак 3
да Парадку правядзення адкрытага фестывалю
“Я – даследчык”
Крытэрыі ацэнкі прэзентацыі даследчай работы дзіцем
Крытэрыі ацэнкі |
Ацэнка ў балах |
Усяго |
||
0 балаў |
1 бал |
2 балы |
|
|
1. Ступень самастойнасці у прэзентацыі даследчай працы |
Уяўляе завучаны тэкст даследчай працы, не можа адказаць на пытанні дарослага і аднагодкаў, разважаць і падтрымліваць гутарку |
Валодае зместам даследчай працы, але ў дыялогу не дэманструе гатоўнасць падтрымаць дыскусію па праблеме даследавання, разважаць |
Вольна выкладае змест даследчай працы, умее весткі дыялог з дарослым і аднагодкамі, адказвае на пытанні, разважае |
|
2. Звязанасць і ўсвядомленасць выкладу зместу даследчай працы |
Выступленне прадстаўляе сабой пераказ гатовай інфармацыі, адказы на пытанні сведчаць аб неразуменні даследчай праблемы, да матэрыялаў стэнда падчас выступу не звяртаецца |
Выступ лагічна, складна і паслядоўна, але праяўляецца нізкая рэфлексіўнасць працэсу і выніку даследчай працы; пры неабходнасці звяртаецца да дэманстрацыі ходу і вынікаў даследавання, але не можа іх растлумачыць, аргументаваць |
Лагічна, складна і паслядоўна ўяўляе ход і вынікі даследавання, пры неабходнасці звяртаецца да фота, відэаматэрыялаў, малюнкаў, мадэляў, схем, графікаў, дзённікаў назіранняў, табліц, доследаў і інш., праяўляе высокую рэфлексіўнасць працэсу і выніку даследчай працы |
|
Усяго |
|
Дадатак 4
да Парадку правядзення адкрытага фестывалю
“Я – даследчык”
Структура работы даследчага характару
дзяцей малодшага школьнага ўзросту
(праца афармляецца дарослым)
Файл даследчай работы павінен змяшчаць наступную інфармацыю:
1) тытульны ліст (Прозвішча, імя,іся па бацьку аўтара (аўтараў), установа адукацыі, намінацыя, назва працы (дадатак 6));
2) уводзіны (абгрунтаванне выбару тэмы, мэта, гіпотэза, даследаванні);
3) апісанне даследчай работы;
4) атрыманыя вынікі;
5) аналіз вынікаў і вывады;
6) дадаткі (пры неабходнасці).
Дадатак 5
да Парадку правядзення адкрытага фестывалю
“Я – даследчык”
Патрабаванні да афармлення работы даследчага характару
Аб’ём працы даследчага характару не павінен перавышаць 3-х старонак друкаванага тэксту (фармат – Microsoft Word 2003/2007, шрыфт – TimesNewRoman, памер 15, міжрадковы інтэрвал – адзінарны; палі: злева, справа, зверху – 20 мм, знізу – 30 мм). Аб’ём дадаткаў - да 3 старонак. Тэкст друкуецца на адным баку старонкі. Старонкі нумаруюцца, лічбу нумара старонкі ставяць унізе па цэнтры старонкі. На тытульным лісце нумар старонкі не ставіцца.
Дадатак 6
да Парадку правядзення адкрытага фестывалю
“Я – даследчык”
Афармленне тытульнага ліста даследчай работы
Прозвішча, імя __________________________________
Чысло нараджэння __________________________________
Установа адукацыі
__________________________________
Клас ___________________________________
Раён _________________________________________
Назва работы _____________________________________________________
Кіраўнік работы ___________________________________
Намінацыя __________________________________
Чысло ________
______________________ _______________